.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهزیستی به تنهایی متولی معلولین نیست

 شمال نیوز: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: سازمان بهزیستی به تنهایی متولی تمامی خدمات معلولین نیست بلکه وظیفه اش توانمندسازی افرادی است که دچار مشکل هستنند. 

به گزارش شمال نیوز، سعید آرام عصر شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: رویکرد اساسی این سازمان در سال جدید حرکت به سمت فعالیت های پیش گیرانه فراگیر در مقوله معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است.

وی افزود:  در سه ماهه نخست سال 94 ، مداخله در بحران ها و اورژانس های اجتماعی یکی از مهمترین فعالیت سازمان بهزیستی مازندران بوده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به طلاق و آسیب های ناشی از طلاق بعنوان معضل روز جامعه گفت: اداره کل بهزیستی مازندران به منظور تحکیم نظام خانواده تفاهم نامه ای بین بهزیستی و دادگستری بسته شده که بر اساس این تفاهم نامه زوجینی که برای طلاق به دادگستری مراجعه ی کنند به بهزیستی معرفی و تحت مشاوره قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال 94، تعداد یکهزار و 979 پرونده طلاق از طریق دادگستری به مرکز بهزیستی ارجاع داده شد، گفت: بیش از 54 درصد مراجعات مربوط به خانم ها در سنین 20 تا 30 است.

آرام  با اعلام اینکه از این تعداد، 230 نفر اقدام به سازش قطعی کردند و به زندگی مشترک بازگشتند افزود: بیش از 90 درصد مراجعات در سنین زیر 30 و در سال های اول زندگی مشترک هستند.

وی که با تاکید بر اینکه 20 درصد پرونده ها به دلیل طلاق هستند اظهارکرد: عدم مسئولیت پذیری شوهر، دخالت اطرافیان و خیانت از جمله مهترین علل طلاق تاکنون بوده است.

فعالیت 11 اورژانس اجتماعی در استان

مدیر کل بهزیستی مازندران از فعالیت اورژانس اجتماعی در 11 شهرستان استان خبر داد و افزود: در 33 ماهه اول سال 94، تعداد 342 نفر در این مراکز پذیرش شدند که 301 نفر بصورت سراپایی خدمات دریافت کرده و 41 نفر نیز به مراکز خوابگاهی ارجاع داده شدند.

وی همچنین افزود: تعداد 4 هزار و 84 تماس تلفنی نیز از طریق سامانه تلفن 123 دریافت کردیم که دوسوم آنان را زنان تشکیل داده اند.

برگزاری نخستین جشنواره گلگویه در مازندران

آرام ادامه داد:  ۷۷۲ مهدکودک در استان فعالیت می کنند که ۳۴۰ مهدکودک شهری، ۴۳۲ مهد روستایی و ۱۶ مهدحاشیه‌ که در مناطق آسیب‌ پذیر فعالیت می‌کنند و بیش از ۲۵ هزار کودک در این مهدها خدمات دریافت می‌کنند .

وی در ادامه از برگزاری جشنواره استانی گلگویه برتر در مازندران خبر داد و گفت: این جشنواره برای نخستین بار در کشور در سطح استان مازندران و در جهت ارتقا و توانمندسازی مربیان مهدکودک ها اجرا خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی مازندران همچنین از افتتاح دو مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در ساری و بابل در هفته بهزیستی خبر داد.

ایجاد دو هزار شغل در استان

وی با اعلام اینکه 5 هزار و 867 خانوار در استان مستمری بگیر بهزیستی هستند اذعان داشت: دو هزار و 185 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و دو هزار و 308 زن سرپرست خانوار نیز تحت پوشش بیمه روستاییان وعشایر هستند.

آرام  از ایجاد بیش از دو هزار شغل برای ارتقا توانمندی گروه هدف استان خبر داد و افزود: امسال نیز برای اشتغال دو هزار نفر از گروه هدف جدید اعتبار 28 میلیارد تومانی تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای خانواده‌های واجد دو معلول، واحدهای مسکونی ساخته می‌شود، گفت: امسال بالغ بر 250 واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی ساخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 45 هزار معلول استان از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند، یادآور شد: 35 میلیارد ریال لوازم کمک توانبخشی معلولان استان را سه ماهه نخست امسال خریداری و در اختیار آنان قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار و 400 بیمار در 40 مرکز درمان اعتیاد خدمات دریافت می کنند یادآور شد: بیش از 13 هزار معتاد نیز در 27 کمپ میان مدت در استان اقامت دارند.

مدیر کل بهزیستی مازندران در پایان خاطر نشان ساخت: سازمان بهزیستی به تنهایی متولی تمامی خدمات معلولین نیست بلکه وظیفه اش توانمندسازی افرادی است که دچار مشکل هستنند.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات ایاب و ذهاب و مناسب سازی خیابان ها و اشتغال  وظیفه ی هر دستگاهی است.
 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.